У прибережній смузі Атлантичного океану, в гирлі річки Сент-Пол, що поблизу столиці Ліберії міста Монровія, льотчики та особовий склад рятувальної парашутно-десантної групи 56-го окремого вертолітного загону Збройних Сил України Місії ООН у західноафриканській країні провели тренування з евакуації умовно постраждалих на воді.
Екіпажі вертольота Мі-8 відпрацьовували польотні завдання на виконання рятувальних робіт у режимі зависання над водною поверхнею. Роль умовно постраждалих виконували рятувальники та медики загону, які за допомогою сигнальних засобів позначали місце свого перебування. З вертольота, що на кілька секунд завмирав над об’єктом пошуку, лебідкою опускався трос із кріслом для евакуації. Його фіксація в руках потерпілого засвідчувала виконання екіпажем польотного завдання, після чого вертоліт залишав зону проведення рятувальної операції. На
землі відбувалася заміна екіпажу, який заново відправлявся на пошук та евакуацію потерпілих. Загалом упродовж тренування було проведено вісім евакуацій.
Зі слів командира 56-го окремого вертолітного загону Збройних Сил України місії ООН у Ліберії, військового льотчика I класу полковника Петра Пліса, тренування мало умовний характер і передбачало відпрацювання льотним складом низки складних практичних елементів.
— Серед усіх національних контингентів, які під егідою ООН виконують миротворчу місію в Ліберії, — зазначив полковник Петро Пліс, — лише українські миротворці здійснюють авіаційні завдання з пошуку та евакуації потерпілих як на суходолі, так і з водної поверхні. Щодня для виконання таких завдань у 30-хвилинній готовності перебуває визначений екіпаж загону. Досвід проведення пошуково-рятувальних операцій є як у льотного складу, так і в рятувальників загону. Такі тренування дають кожному українському миротворцю хорошу практику та можливість підтримувати свій фаховий вишкіл на високому рівні.
Керівник тренування, заступник командира загону з льотної підготовки підполковник Євген Вакуленко зауважив:
— Специфіка проведення рятувальної операції в режимі зависання над водною поверхнею має багато особливостей. Насамперед це стосується зниження та зависання над об’єктом пошуку. З висоти 25 метрів шквальний потік повітря від гвинтів вертольота хвилями розганяє усе навкруги. Водночас під самим вертольотом утворюється так звана «мертва зона», і дуже важливо, щоб об’єкт пошуку в момент зависання вертольота перебував саме там. Такий режим потрібно витримати протягом проведення евакуації.
Сергій Фурдик,
Ліберія