Стенограма пленарного засідання
21 КВІТНЯ 2005
ЗАСІДАННЯ ТРИДЦЯТЬ ДРУГЕ
Сесійний зал Верховної Ради України
21 квітня 2005 року, 10.00 година
Веде засідання Голова Верховної Ради України ЛИТВИН В.М.
ГОЛОВА. Оголошується до розгляду проект Закону про схвалення рішення Президента України ( щодо направлення миротворчого контингенту для участі України в силах Організації Об'єднаних Націй і спостереження за роз'єднанням ізраїльських і сірійських військ.
Доповідач міністр оборони України Анатолій Гриценко. Будь ласка, Анатолію Степановичу. Від комітету буде виступати голова Комітету з питань національної безпеки і оборони Крючков Георгій Корнійович.
Пропонується такий регламент розгляду питання, шановні колеги. Одну хвилиночку, Анатолію Степановичу. Для доповіді - до 5 хвилини, відповіді на запитання - до 5 хвилин, для співдоповіді аналогічно, обговорення і прийняття рішення - до 15 хвилин. Немає застережень?
Будь ласка Анатолію Степановичу.
ГРИЦЕНКО А.С.
Шановний пане Голово! Шановні народні депутати України! Цей законопроект готувався ще попередньою владою. Він підтримується нинішньою владою. Я думаю, що навіть цей факт є свідченням того, що у політичному плані рішення, яке пропонується зараз схвалити Верховній Раді є вірним і відповідає інтересам нашої держави.
Відповідна заявка з Організації Об'єднаний Націй поступила ще у січні минулого року. Фактично рішення, яке пропонується, підтримується сторонами, які є у конфлікті, і Ізраїлем, і Сирією. Ми пропонуємо направити туди батальйон матеріально-технічного забезпечення, який , я хочу це підкреслити, не буде виконувати жодних бойових завдань. Це будуть питання тилового, матеріально-технічного, медичного забезпечення місії, яка там працює.
Відповідний батальйон готується у складі південного оперативного командування. Люди відібрані, фінансові питання вирішуються Організацією Об'єднаних Націй. Нам будуть повністю відшкодовані наші витрати.
Наші військові будуть працювати поряд із військовими сусідніх держав: Польщі, Словаччини також Австрії і Японії. Медичних застережень щодо направлення немає. Кліматичні умови, епідеміологічна ситуація нормальна. Цей район фактично безконфліктний, із 1974 року там не було жодної страти, пов'язаної з бойовим характером виконання завдань. Для наших військових це дуже важливий досвіт, отримування як раз навичок тилового технічного забезпечення у складі національних миротворчих підрозділів. Я просив би, підтримати це рішення від імені Президента. Дякую.
ГОЛОВА. Доповідь міністра закінчена. Шановні колеги, запитання до міністра є? Запишіться, будь ласка, 5 хвилин на запитання. Так, на табло прізвища народних депутатів, що записалися на запитання. Володимир Яворівський, Фракція "Наша Україна".
11:38:35
ЯВОРІВСЬКИЙ В.О.
Володимир Яворівський. Шановний пане міністре, 2 питання у мене до вас. Перше, отже, ми платимо свої зараз кошти, з умовою, що потім організація об'єднаних націй їх відшкодує? Ви прекрасно знаєте, в якій фінансовій ситуація перебуває організації об'єднаних націй. І розвійте мої сумніви, щодо того, що ми ніяких компенсацій з того боку не отримаємо. І друге запитання :мені врізався в пам'ять епізод, про який доповідав колись Ваш попередник, що коли висадили в Іраку наші війська, то з'ясувалося, що ті колеса гумові на стільки перегнили і перетрухли, що як тільки з'їхала наша техніка із платформ, вона далі рухатися не могла. Тепер я бачу ми посилаємо туди ГАЗ-66 одну одиницю і радіостанція Р-161 - дві одиниці. Що воно таке? Що воно буде там робити? І чи воно дієздатне? Дякую.
ГРИЦЕНКО А.С. Ну, по першому питанню я, Володимир Олександрович, розвію Ваші сумніви. Питання то, наскільки швидко буде відшкодовано нам наші витрати, залежить від нас і це питання нашої організації. ООН дотримається своїх зобов'язань і витрати наші будуть повною мірою компенсовані - це перше.
Те, що стосується того досвіду, в тому числі негативного, на етапі підготовки до відправки миротворчого контингенту до Іраку, ще попереднім міністром було враховано і внесено відповідні корективи і в організацію підготовки і перевірку технічного оснащення і так далі. Але я хочу сказати, що там наші військові будуть працювати із іншою технікою, із зарубіжною технікою, вони будуть обслуговувати, як раз, те, що там фактично є. І для цього нам надається канадською стороною. Для того, щоб ми могли обслуговувати те, що там потрібно, здійснюється підготовка наших фахівців в Академії Збройних Сил, в інституції у Кам'янець-Подільському, в Одеському інституті сухопутних військ і в навчальному центрі у Миколаєві. Тобто ми враховуємо негативний досвід і намагаємося виправити. Я думаю, що ситуація буде виправлена. Дякую.
ГОЛОВА. Анатолій Оржаховський, фракція комуністів.
11:40:45
ОРЖАХОВСЬКИЙ А.В.
Дякую, Володимире Михайловичу.
Анатолій Оржаховський, фракція Компартії України, Херсонщина.
Шановний доповідачу, у мене до вас два запитання.
Перше. Якщо можна, скажіть, будь ласка, назвіть чисельність країн та військ, в яких сьогодні перебуває контингент військ України?
І друге. Ви сказали, що регіон, куди передбачається послати відповідний український контингент безконфліктний. У зв'язку з цим, у чому ж ми зможемо набрати відповідно там досвід? У чому він буде проявлятися, у тилових питання? Так я думаю і дома можна цього досягти, а якщо у військових, то аргументуйте. Дякую.
ГРИЦЕНКО А.С. Дякую вам. Я зараз інформаційні матеріали вам не можу надати з усіх миротворчих підрозділів, які є. Якщо треба, я вам безпосередньо передам, але я хочу наголосити, що рішенням Верховної Ради постанова була прийнята про те, що у травні місяці буде окреме засідання, на якому буде представлено весь спектр наших миротворчих операцій за останні роки, підсумки цієї діяльності. Я думаю, що ми матимемо можливість детально обговорити. Зараз у рамках цього регламенту немає такої можливості.
Те що стосується досвіду, да, справді він є, да, справді він обмежений, я тут поділяю вашу думку, це не той бойовий досвід, який можна було отримувати, наприклад, у Косово чи навіть у миротворчій операції, антитерористичній операції в Іраку. Але тим не менше і наші тилові підрозділи повинні працювати пліч-о-пліч із нашими колегами з інших, у тому числі, я сказав, сусідніх держав. Це і питання мовної підготовки, це питання і доктрин, тактики застосування таких підрозділів. При всій його обмеженості він все-таки позитивний і це на додаток до нашого навчання, яке ми проводимо у рамках бюджету. Я думаю, що це корисно.
ГОЛОВА. Матвієнком замість Ларіна, фракція "Регіони України". Шановні колеги, на півтона тихіше, робота іде.
11:42:41
МАТВІЄНКОВ С.А.
Спасибо. Матвиенков, 55 округ, Мариуполь.
Уважаемый Анатолий Степанович, у меня к вам три вопроса. И если есть возможность такая, более лаконично, четко ответить.
Первое. По чье непосредственное командование подпадает этот батальон, то есть в чье распоряжение переходит этот батальон? Это первое. Второе. Комплектация данного батальона. Третье. Какие задачи конкретно ставятся перед руководством этого батальона? И четвертый вопрос. Все-таки почему механизм финансирования производится за счет средств бюджета, тех средств, которые предусмотрены на финансирование вооруженных сил? Если действительно эти средства будут компенсированы, не проще ли на сегодняшний день, учитывая то, что в армии действительно идет реформирование, и армия нуждается в этих средствах на сегодняшний день, не проще ли было бы выйти на прямые договора? Спасибо.
ГРИЦЕНКО А.С. Я вам дякую. Перше, що стосується підпорядкування. Підготовка, направлення, ротація, оперативне управління з тих питань, які стосуються саме національного командування, здійснює Генеральний штаб Збройних сил України.
Що стосується виконання тих завдань, які там покладені на цю місію, там 1073 військових, я назвав країни, які беруть участь. Керує цією місією генерал країни Непал. Тобто у цьому сенсі ми підпорядковуємося уже місії ООН.
Що стосується завдань. Я коротко про них назвав. Я готовий надати довідку розгорнуту про ті завдання, які будуть виконуватися. Це тилове забезпечення, транспортне забезпечення, медичне забезпечення, перевозка вантажів і людей, у тому числі експлуатація холодильної техніки і так далі. У мене є детальна довідка, я можу вам передати.
Що стосується штатної структури. Передбачається по закону до 200 осіб. Зараз у складі південного командування підготовлено штатну структура, вона буде звичайно затверджуватися ще урядом. Передбачається 183 особи. Із них - 57 офіцерів, 43 прапорщиків; сержант і солдат - 83 чоловіки. Серед підрозділів є взвод забезпечення (25 чоловік), взвод зв'язку (24), клуб (дві особи), медичний пункт (п'ять осіб) і так далі. Я можу дати цю детальну довідку, щоб зараз не займати час.
Структура зараз уточнюється, ці люди готуються, плюс 15 відсотків резерв для того, щоб можна було оперативно відреагувати на певні зміни. У нас немає сумніву, що підготовка буде завершена вчасно. Дякую.
ГОЛОВА. Шановні колеги.
ГРИЦЕНКО А.С. Вибачте, будь ласка. Ще про фінансування. Ми не можемо впливати на те, на що ми не можемо впливати. Механізми фінансування таких місій визначається рішеннями Організації Об'єднаних націй, і це не питання, як ми хотіли б визначити. Але насправді мова йде про незначну за мірками військового бюджету і бюджету країни суму - це близько, за нашими оцінками, 9,6 млн. гривень на рік. І такий резерв для того, щоб потім відшкодувати поетапно, закриваючи відповідні статті витрат, є у Міністерстві оборони, і це питання буде вирішено. Дякую.
ГОЛОВА. Анатолій Степанович, дякую, час вичерпано.
http://iportal.rada.gov.ua/meeting/stenogr/show/1883.html
Статьи
Украинские миротворцы на Голанских высотах
Музей миротворчества он-лайн |