Украинские миротворцы в Демократической Респубике Конго
Українські миротворці у Конго вперше замінили редуктор до вертольота в умовах джунглів
15 ЧЕРВНЯ 2018
За два з половиною місяці виконання завдань українськими вертолітними в ДР Конго здійснено понад 700 льотних годин. Навантаження на вертольоти і на інженерно-авіаційну службу занадто велике.
Під час одного з польотів, недалеко від міста Шабунда, екіпаж проявив несправність - вихід з ладу головного редуктора вертольота, що унеможливлювало самостійне повернення на аеродром. Це - несправність, яка в звичайних умовах усувається протягом 3-4 днів. Однак місто, де сталася поломка, знаходиться в 300 кілометрах від аеродрому і базового табору, тому щоб дістатися туди краном необхідно зробити великий "гак" в 1500 кілометрів непрохідними дорогами і джунглями, де "господарюють" місцеві повстанці. Тому найбезпечніше повідомлення - повітряне.
"Для вирішення питання ремонту нашого вертольота ми розглядали кілька варіантів. Один з них - замовити вертоліт Мі-26, який би доставив необхідне обладнання для заміни редуктора. Однак це занадто дорого, адже по-перше годину його роботи коштує 50 тис. доларів, а по-друге - це вертоліт російської компанії. Інший варіант - відправити колону разом з краном важко прохідними дорогами Конго, де відсутні мости для вантажного транспорту через ріки, ризикуючи не тільки не доїхати, а й зустрітися з місцевими повстанцями. Тому ми зупинились на оптимальному для нас варіанті, який до нас з миротворців ще ніхто не робив", - розповів командир загону підполковник Григорій Ситник.
Фахівці інженерно-авіаційної служби вертолітного загону сконструювали і випробували на аеродромі міста Гоми, місці базування авіаційної техніки, 7-міметрову металеву арку, яка вертольотом була доставлена до місця поломки гелікоптера. Редуктор через його габарити довелося транспортувати до місця ремонту на зовнішній підвісці, що є звичайною вправою для українських пілотів, однак не в умовах високогір'я.
"Варто зазначити, що в ДР Конго специфічні умови для польотів. Також варто взяти до уваги що вантаж, який перевозили в повітрі, висить на зовнішній підвісці та важить понад тонну. Для нас найважчим під час цієї операції було саме подолання гірських хребтів, адже довелося набирати висоту в 3500 тис. метрів і швидкість становила близько 120 кілометрів. За рахунок висхідних потоків повітря вантаж постійно розгойдувався. Якби ситуація вийшла критичною, довелося б скинути вантаж. Ризик розвитку такої ситуації був присутній, однак наша мета була іншою, - зазначив заступник командира 18 ОВЗ підполковник Віталій Хоптій.
Доставивши вантаж, інженери інженерно-авіаційної служби зібрали арку, яка служила краном, і за допомогою вертольота поставили її в робоче положення. За кілька днів редуктор був замінений і почалася підготовка вертольота для вильоту до місця базування, аеродром міста Гома.
"Таку конструкцію до нас ще ніхто не робив. Взагалі заміна редуктора до вертольота в умовах джунглів в контингенті вперше. Перед тим як відправляти сюди цю арку ми її випробували відповідної вагою в Гомі, посилили і в розібраному вигляді на вертольоті відправили до Шабунди. Тут вже була справа за нашими інженерами. Підняли редуктор, поставили новий, зібрали все, випробували й полетіли додому. А для місцевих жителів всі ці дні наш ремонт був як справжнє дійство", - зазначив заступник командира загону з інженерно-авіаційної служби полковник Роман Рожков.
Українські миротворці в черговий раз довели, що безвихідних ситуацій не буває. Вертоліт повернувся до виконання поставлених завдань. А завдяки злагодженим діям українських військовослужбовців, які виконують завдання Місії ООН зі стабілізації в ДР Конго, для українського бюджету було зекономлено близько мільйона доларів США, які довелося б заплатити за доставку крана до місця поломки гелікоптера.
Спеціально для Українських Новин Володимир Фітьо, ДР Конго