«Школа виживання»

від Центру миротворчості

 

 

ТАКТИКА ДІЙ ПАРТИЗАНСЬКИХ ФОРМУВАНЬ

Напад на залізницю

З метою виведення з ладу залізниці можуть бути порушені (знищені) контактна електромережа, залізничні колії, рухомий склад, залізничні станції.
Контактна мережа може бути виведена з ладу шляхом знищення ізоляторів (схема 38) вогнем зі стрілецької зброї. При стрільбі по ізоляторах безпечна відстань має становити не менше 50-80м. Крім того, робота контактної мережі може бути порушена пристроєм короткого замикання (схема 39). Найбільш зручним місцем для цього можуть слугувати різні шляхопроводи. Для пристрою короткого замикання необхідно використовувати трос товщиною 5-8мм, один його кінець зачепити за металевий предмет (перила, огорожа), а до іншого кінця приєднати вантаж, потім закинути трос на електропроводи та викликати коротке замикання мережі.

Аналогічним засобом замикання мережі може бути організовано на будь-якій ділянці залізниці.

http://coollib.com/i/89/190289/i_039.jpg

Схема 38. Контактна мережа залізниці

Схема 39. Пристрій короткого замикання на контактній мережі:

1 - контактний провід; 2 - трос що закидається; 3 - кабель, що з'єднує огорожу з полотном дороги.

Залізничне полотно можна вивести з ладу (схема 40) шляхом демонтажу, підриву рейок.
При демонтажі полотна збиваються (кост или ) бретналі, якими кріпляться рейки, та розбирається ділянка дороги.

http://coollib.com/i/89/190289/i_041.jpg

Схема 40. Збиття (костилів ) бретналів кріплення рейок

Підрив може проводитися з метою організації аварії поїзду. Доцільно поривати внутрішню рейку, щоб сходження вагонів стався на сусідню колію. Найбільш зручним місцем підриву є повороти, входи в тунелі, укоси та інші вузькі ділянки дороги.
Для організації аварії потягу на повороті досить розриву рейки в 30см, а на прямій ділянці дороги - в 50-60см.

Для підриву рейок використовуються підривні шашки вагою 0,5-1кг, а також міни та гранати (схема 41).

http://coollib.com/i/89/190289/i_042.jpg

Схема 41. Підрив рейки: А - за допомогою тротилової шашки та бікфордового шнура;

http://coollib.com/i/89/190289/i_043.jpg

Схема 41 . Підрив рейки: Б — за допомогою тротилової шашки та гранати

Найбільш зручними місцями для підриву рейок є стрілки (схема 42), хрестовини (схема 43), які можуть бути виведені з ладу зарядом вагою до 1кг.

Схема 42. Механізм переведення залізничної колії

Схема 43. Залізнична хрестовина

Поїзд може бути виведений з ладу наступним чином:

  • електротяг — вогнем зі стрілецької зброї знищити ізолятори, пробити та підпалити трансформатори, вивести з ладу прилади;
  • паротяг - підірвати зарядом до 1кг топку, розбити прилади, пострілом пробити паровий котел;
  • - залізничні вагони - підірвати зарядом до 1кг осі, насипати піску в редуктори (схема 44).

http://coollib.com/i/89/190289/i_046.jpg

Схема 44. Розташування колісного редуктора