Всеукраїнський проект «Школа миру»

Головна

 

 

Всеукраїнський проект «Юні миротворці»

    Всеукраїнський проект «Юні миротворці» , який проводиться під егідою Асоціації ветеранів миротворчих місій ООН у Україні (м. Київ) та Харківської обласної громадської організацією миротворців ООН, учасників міжнародних операцій та інвалідів війни і реалізується при підтримці Інформаційного центру ООН у місті Києві для освіти дітей та молоді на засадах культури миру.

    КОДЕКС ЧЕСТІ ЮНОГО МИРОТВОРЦЯ

    Кодекс створюється у зв’язку з Міжнародним десятиліттям культури миру та ненасильства у інтересах дітей планети, проголошеним Резолюцією 3/25 від 10. 11.1998 р. Генеральною Асамблеєю ООН. Він засновується:

    - на положеннях Статуту ЮНЕСКО, який стверджує, що «... думка про війну виникає в розумах людей, тому в свідомості людей слід вкорінювати ідею захисту миру;

    - на Всезагальній Декларації прав людини, яка визнає, що мир - це не просто відсутність конфліктів, а позитивний, динамічний і заснований на широкій участі процес, в якому заохочується діалог і регулюються конфлікти у дусі взаєморозуміння і співпраці;

    - на Маніфесті 2000 року на підтримку культури миру і ненасильства, підготовленому групою Лауреатів Нобелівської премії і прийнятому в Парижі в березні 1999 р., який звернений як до всього міжнародного співтовариства, так і до окремих громадян, переслідуючи мету - спонукати кожну людину усвідомити важливість ідеалів миру, толерантності, солідарності і керуватися ними у своєму повсякденному житті, реалізовуючи тим самим культуру миру на практиці;

    - на інших документах системи ООН, що визначають необхідність ліквідації всіх форм дискримінації і нетерпимості, у тому числі заснованих на расі, кольорі шкіри, мові, релігії, політичних або інших переконаннях, національному, етнічному або соціальному походженні, майновому статусі, інвалідності, місці народження або іншому статусі».

    Зважаючи на перераховані вище документи «КОДЕКС ЧЕСТІ ЮНОГО МИРОТВОРЦЯ» ЗАКЛИКАЄ ВСІХ УЧАСНИКІВ ДИТЯЧОГО МИРОТВОРЧОГО РУХУ:

    • усвідомлювати добровільність Дитячого миротворчого руху, важливість і необхідність поваги до миротворчої діяльності;
    • розуміти цілі та завдання Дитячого миротворчого руху, як початкового етапу підготовки до діяльності по створенню атмосфери миру на Землі і впровадженню ідей культури миру в основу життя громадян будь-якої держави, планети.

    Бути ініціаторами організації шкільних миротворчих загонів, обов'язком яких, у першу чергу, повинно стати створення психологічного клімату у школі або іншій дитячій організації у дусі культури миру.

    Толерантність, культура миру та ненасильства.

    Поважати життя і гідність кожної людини, без якої б то не було дискримінації і упередження, не допускаючи приниження і нанесення фізичного і морального збитку будь-якій людині.

    Впроваджувати у життя ненасильство, відкидаючи будь-яке насильство відносно інших дітей і дорослих, в першу чергу - знедолених і людей, що знаходяться у найуразливішому положенні.

    Приймати зважені рішення і відповідати за свої вчинки, аргументовано відстоюючи свою думку, спираючись на поради старших, суспільну думку, і засновуючи свої ідеї на існуючих демократичних принципах, закладених у нормативних актах різних держав і світового співтовариства. Гідно і культурно поводитися у суспільстві, не допускаючи для себе лихослів’я і вчинків, що порочать честь юного миротворця. Своєю поведінкою і вчинками давати приклад одноліткам і молодшим школярам.

    Відстоювати свободу висловлювання думок і культурне різноманіття, незмінно прислухаючись до інших людей, вступаючи з ними у діалог, нікого не відкидаючи, уникаючи фанатизму і лихослів’я.

    Взаємодія в співтоваристві юних миротворців.

    Взаємодіяти з юними миротворцями інших організацій, укріплювати солідарність у співтоваристві юних миротворців, проявляти ініціативу у створенні і роботі координуючого центрального органу співтовариства юних миротворців.

    Пропагувати ідеї миротворчості і культури миру серед своїх однолітків і молодших школярів.

    Розширювати систему взаємодії з молодшими школярами, забезпечуючи освіту дітей, починаючи з раннього віку, у питаннях ціннісних установок, світоглядних поглядів, типів поведінки і способів життя, з тим, щоб, зростаючи, вони могли вирішувати будь-які суперечки мирним шляхом у дусі пошани один до одного.

    Ділитися своїми знаннями і досвідом з соратниками по Руху юних миротворців, виступаючи ініціаторами і організаторами спільних зустрічей, семінарів, конференцій і інших заходів.

    Добродіяння.

    Ділитися своїм часом і матеріальними ресурсами, бути щедрими.

    Бути милосердними, брати участь у організації і роботі підрозділів юних миротворців, що надають допомогу літнім людям, хворим і інвалідам, соціально незахищеним та іншим, потребуючим допомоги.

    Реалізовувати самому і підтримувати інших у прагненні зберегти природну рівновагу на планеті, зберігаючи і примножуючи природний потенціал планети.

    Освіта та підготовка юних миротворців

    Постійно прагнути до здобуття інформації про стан Світу у цілому і положенні справ у різних регіонах планети, використовуючи різні джерела інформації.

    Поповнювати свій запас знань, умінь і навиків по різним навчальним програмам у рамках підготовки юних миротворців.

    Приділяти належну увагу своїй етичній, психологічній і фізичній підготовці для того, щоб порозумітися з представниками різних народів світу і знайти гідний миротворця вихід з будь-якої, навіть найскладнішої, ситуації.

    Прагнути поповнювати свої знання, уміння і навички у області психологічної освіти з метою навчитися толерантно відноситися до всіх людей і вирішувати спори та конфлікти лише мирним шляхом.

    Прагнути постійно розширювати і поглиблювати свої знання у області культурної спадщини будь-якого народу і всієї Земної цивілізації, пропагувати необхідність цих знань серед однолітків і молодших школярів.

    Вважати за необхідну і обов’язкову свою освіту у області прав людини та вивченні інших документів ООН.

    Знати рідну мову і рідну культуру, демонструвати культурні цінності свого народу для представників інших країн.

    Вивчати іноземну мову, необхідну для спілкування у міжнародному співтоваристві миротворців і для проведення миротворчих операцій у різних регіонах світу.

    Укріплювати своє фізичне здоров'я, підтримувати себе у належній фізичній формі, позбавлятись від шкідливих звичок.

    Брати участь у спортивних змаганнях юних миротворців, демонструючи свої спортивні досягнення.

    Уміти надавати першу допомогу постраждалим у різних ситуаціях, користуватись засобами індивідуального захисту.

    Щорічно здавати необхідні нормативи згідно з різними положеннями Залікової книжки юного миротворця: «Історія захисту Вітчизни», «Історія ООН», «Письмова робота (твір, есе)», «Основи безпеки життєдіяльності», «Фізична підготовка», «Програма добрих справ». Юними миротворцями можуть бути учні 6-11 класів.

    УРОЧИСТА ОБІЦЯНКА УЧАСНИКА

    РУХУ ЮНИХ МИРОТВОРЦІВ.

    Вступаючи у ряди юних миротворців урочисто обіцяю:

    • любити Батьківщину, дбайливо відноситися до довкілля і відстоювати мир у всьому світі;
    • поважати життя і гідність кожної людини, без якої б то не було дискримінації і упередження;
    • бути милосердним, надавати допомогу інвалідам і літнім людям;
    • у всіх справах рівнятися на миротворців різних поколінь, шанувати пам’ять тих, хто віддав своє життя в ім’я торжества миру і справедливості. Обіцяю!

    Залікова книжка юного миротворця є основним документом, що відображає індивідуальну підготовку підлітка як юного миротворця, так і приводом для нагородження його почесним знаком «Юний миротворець».

    Значки носяться на грудях з правого боку або закріплюються спереду до головного убору.

    Вручення почесного знаку «Юний миротворець» здійснюється на урочистих загальношкільних зборах, зльотах та інших урочистостях, присвячених знаменним датам історії України та світової спільноти.

    Заліки з дисциплін виставляються у школі викладачами з відповідних предметів або координатором проекту.

    Кандидати до юних миротворців-інструкторів, які посіли призові місця на загальноміських змаганнях і олімпіадах, отримують автоматичний залік з відповідної дисципліни.

    Нагородження Почесним значком «Юний миротворець-інструктор» відбувається за рішенням Асоціації ветеранів миротворчих місій ООН у Україні (м. Київ).

     

    ФОРМА ОДЯГУ УЧАСНИКА МИРОТВОРЧОГО РУХУ

    Слідуючи практиці професійних миротворців позначати свою приналежність до миротворчих сил ООН блакитним беретом і блакитним шарфом. Учасники Руху юних миротворців носять блакитний берет і блакитний шарф при проведенні урочистих зборів, лінійок, зльотів і миротворчих акцій. Для участі у загальних заходах Руху юних миротворців і Шкіл Миру (в т.ч. на урочистих зборах, зльотах, конференціях, лінійках, вахтах пам’яті) діти і підлітки можуть носити як парадну, так і повсякденну форму одягу.

    Парадна форма: сорочка (блуза) білого кольору з брюками (спідницею) чорного кольору, блакитний берет і блакитний шарф, пов'язаний під сорочку (блузу).

    Повсякденна форма:

    а) джинсові брюки і джинсова сорочка (куртка) синього кольору, блакитний берет і блакитний шарф;

    б) камуфляж (брюки і куртка захисного кольору під ремінь), блакитний берет і блакитний шарф.

    При носінні парадної або повсякденної форми почесний значок «Юний миротворець» («Юний миротворець-інструктор», «Миротворець») учасники Руху носять на грудях, а при головному уборі - прикріплюють до блакитного берета.

    Навчальний заклад своєчасно сплачує вартість виготовлення значків та особистих книжок для нагородження шкільного миротворчого активу; елементи фірмового одягу, який встановлений за зразком, які згодом є реквізитом та належать навчальному закладу, для участі загонів юних миротворців у волонтерської та миротворчої діяльності.

    Рух юних миротворців є складовою частиною українського та міжнародного руху за культуру миру, який розвивається у рамках оголошеного ООН Десятиліття культури миру і ненасильства, на користь дітей планети.

    Рух юних миротворців – це, насамперед, комплекс заходів патріотичного, міжнародного, екологічного, технічного та спортивного характеру, що є стрижнем у моральній, психологічній та міжнародній освітній підготовці та всебічного розвитку молоді.  

    Керівник Всеукраїнського проекту «Юні миротворці» - голова правління «КИЇВСЬКА РЕГІОНАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ МИРОТВОРЦІВ» (КРОМ), генерал-майор Попович Володимир Васильович, миротворець місії ООН у Республіці Сьєрра-Леоне, учасник бойових дій в Ефіопії.

    Координатор Всеукраїнського проекту «Юні миротворці», голова правління громадського руху миротворців, миротворець місії ООН у Республіці Сьєрра-Леоне, учасник бойових дій у Республіці Ірак Самойлов Сергій Анатолійович.

    e-mail mirotvorec17121979@gmail.com

    1948grom@gmail.com

    mirotvorec_un@mail.ru

    http://aisp.fr/

    http://cuar.in.ua/cuar/Peacekeepers/KPOM/

    http ://unpmc - news.blogspot.com

    FB Общественное движение миротворцев@ grom . kharkiv

    VK Общественное движение миротворцев

    До 15 травня кожного навчального року у електронному вигляді координатору Всеукраїнських проектів «Школа миру» та «Юні миротворці», Самойлову Сергію Анатолійовичу, надсилаються звіти щодо роботи юних миротворців за навчальний рік за адресою: mirotvorec_un@mail.ru   або 1948 grom @ gmail . com   який узагальнює матеріали роботи навчальних закладів щодо участі у даних проектах та надсилає узагальнену інформацію керівнику проектів генерал-майору запасу Поповичу Володимиру Васильовичу, Голові асоціації миротворців України, (м. Київ): за адресою: mirotvorec17121979@gmail.com.

    Моніторинг проекту – узагальнення звітів навчальних закладів.

    Музей миротворчества он-лайн